7 טיפים לשמירה על הרכב

הרכב שלנו לוקח אותנו בכל יום לעבודה ובחזרה, מסיע את הילדים לבית הספר ולוקח אותנו לטיולים בסופי שבוע - לכן חשוב שנשמור עליו. מעבר לזה, תחזוקה נכונה וקבועה של הרכב תסייע לתקינותו, בטיחותו ואף תשמור על ערכו ביום שבו נרצה למכור אותו.

בהמשך הכתבה נכיר לכם 7 טיפים שיעזרו לכם לשמור על הרכב שלכם.

שמירה על הרכב
1. בצעו טיפולים בזמן:

וודאו שאתם מבצעים את הטיפולים ברכב בזמן כמו שהגדיר היצרן. אל תנסו למשוך את הטיפול כדי לחסוך בכסף - איחור לטיפול עלול לגרום לנזק, ולגרור טיפולים נוספים.

2. בדקו עצמאית את הרכב:

בדקו מדי שבוע את מפלס הנוזלים של הרכב - כמות השמן במנוע, ומפלס נוזל הקירור, ובמקרה הצורך השלימו את הנוזלים לפי דרישות היצרן. מומלץ גם לעשות זאת לאחר תקופה שבה הרכב לא נסע - כך תוכלו לחשוף נזילות לפני שיגרמו נזק.

3. שמרו על הרכב נקי:

קודם כל, רכב נקי הוא רכב נעים יותר, ושנראה טוב יותר. מעבר לזה, שמירה על ניקיון הרכב תורמת לשמירה על מצב תא הנוסעים ומצב הצבע. במיוחד בקיץ חשוב לשטוף את הרכב אחת לכמה שבועות, כדי לנקות חרקים, לשלשת ציפורים, ועוד כל מיני דברים שנדבקו לצבע - כל אלו מזיקים לצבע של הרכב.

4. שמש:

הקיץ הישראלי וכלי הרכב שלנו לא מסתדרים ביחד. השמש הקופחת פוגעת בצבע של המכונית ובחלקי הפלסטיק החיצוניים והפנימיים. כדי להימנע מזה, מומלץ לחנות במקום מוצל. אם אין אפשרות כזאת, אז אפשר להשתמש בכיסוי לרכב. כמו כן גם רצוי להשתמש בספריי לשמירה על פלסטיק במקומות שבהם הפלסטיק חשוף לשמש.

5. כמות דלק:

נסיעה על הליטרים האחרונים של מיכל הדלק יכולה לפגוע ביעילות משאבת הדלק. רצוי לתדלק כמה שיותר מהר מהרגע שנדלקת הנורה של הדלק.

6. נורות אזהרה:

אל תתעלמו מנורת אזהרה שנדלקה לכם ברכב - גם אם הרכב ממשיך לתפקד כרגיל. התעלמות מנורת אזהרה עלול להיגמר בנזק חמור מאוד לרכב. תוכלו לראות את כל נורות האזהרה ופירושן פה: נורות אזהרה ברכב

7. סגנון נהיגה:

אולי הנקודה הכי חשובה מכולן. סגנון הנהיגה של הנהג הוא זה שהכי משפיע על מצב הרכב מכל שאר מה שציינו כאן. נסו לשנות את סגנון הנהיגה שלכם לכזה שיטיב עם הרכב שלכם, ולא ההפך. האטו לפני פסי האטה, נסו להימנע מבורות בכביש, שמרו על חום המנוע ועל תיבת ההילוכים. אחרי שתעשו את זה אתם תראו שינוי בתדירות הביקורים שלכם במוסך.


קראו עוד: