רמת אבזור בטיחותי

מהו דירוג אבזור הבטיחות?

בשנת 2015 החליט משרד התחבורה על דירוג חדש לרכבים שיעלו על כבישי ישראל. הדירוג החדש הזה יתן ציון לכלי רכב על פי מערכות הבטיחות שמותקנות ברכב. הציונים נעים בין 0 עד ל-8. בנוסף רכבים עם ציון בטיחות גבוהה יקבלו הטבת מס.

מדד רמת אבזור בטיחותי

תרשים של מדד הבטיחות של משרד התחבורה.

איך מחשבים את הציון?

קודם כל, כדי להיכנס לדירוג, מכונית חייבת להציע לפחות 6 כריות אוויר(מה שאין במכוניות ישנות). אם המכונית נכנסה לדירוג, נבדוק אילו מערכות בטיחות והתרעה מותקנות בה. כל מערכת מקבלת ניקוד שבין 0.5 ל-2 נקודות. בסיום, נסכום את כל הנקודות ונקבל ניקוד שבין 0 ל-10.5. מהניקוד הזה תיגזר רמת האבזור הבטיחותית של הרכב. את המעבר מהניקוד לציון של רמת האבזור אנחנו עושים בעזרת הטבלה שבתמונה.

טבלת רמת אבזור בטיחותי

טבלה ובה פירוט של מערכות הבטיחות ברכב שעליהן מקבלים נקודות.

לגבי הטבת מס

רכבים שנכללים בדירוג ובעלי ציון רמת אבזור בטיחות, יקבלו הטבת מס מהמדינה. גם רכבים שרמת האבזור שלהם היא 0 יקבלו הטבה. כמובן שככל שהציון גבוהה יותר כך גם הטבת המס גבוהה יותר. הטבת המס נעה בין 250 שקלים לרכב שקיבל ציון 0, ועד ל-2400 שקלים לרכב בעל הציון הגבוה ביותר-8.

טבלת הטבת מס לפי רמת אבזור בטיחותי

בטבלה בתמונה אפשר לראות את גובה ההטבה בהתאם לרמת האבזור הבטיחותי של הרכב.

אז איך נשתמש בדירוג שקיבלנו?

ציון רמת האבזור הבטיחותית שמשרד התחבורה מעניק לרכבים שלנו מתייחס רק למערכות בטיחות אקטיבית ומערכות התרעה שקיימות ברכב. הציון לא משקלל בתוכו גם את איכות החומרים ברכב, מבנה הרכב, ופרמטרים נוספים. את זה תוכלו לראות במבחני הריסוק של יצרני הרכב. בגלל שיטת הציון הזאת, יש רכבים שקיבלו ציונים נמוכים במבחני הריסוק שלהם, אבל מקבלים ציונים גבוהים במדד של משרד התחבורה.

מבחן ריסוק לפורד מוסטנג

רכב במהלך מבחן ריסוק.

גלו מהי רמת האבזור הבטיחותי של הרכב שלכם!

עכשיו כשאתם יודעים מהי רמת אבזור בטיחותי, חפשו את הרכב שלכם - אולי תמצאו כמה נתונים שיפתיעו אתכם!


קראו עוד: